Częste pytania

W ostatnim kroku zawierania umowy o lokatę poprosimy Cię o wykonanie przelewu pay-by-link, którym zasilisz lokatę. Przelew pay-by-link zrealizujesz za pośrednictwem Blue Media S.A.

Jeżeli Twój bank realizuje przelewy pay-by-link w trybie natychmiastowym środki trafią do Inbank i będą procentowały na Twojej lokacie jeszcze tego samego dnia. W pozostałych przypadkach środki trafią do Inbank i będą procentowały na Twojej lokacie zazwyczaj w kolejnym dniu roboczym.

W celu realizacji przelewu pay-by-link wybierz swój bank z listy dostępnych, zostaniesz przekierowany do serwisu internetowego Twojego banku, gdzie zalogujesz się i zautoryzujesz dyspozycję przelewu. Link do serwisu Twojego banku, ze względów bezpieczeństwa będzie aktywny tylko 2 godziny.

Jeżeli Twojego banku nie ma na liście banków oferujących usługę przelewów pay-by-link, wybierz opcję „Mam konto w innym banku” i skopiuj wyświetlone dane do przelewu (tj. numer rachunku, nazwę beneficjenta, tytuł i kwotę przelewu). Następnie zaloguj się do serwisu internetowego Twojego banku, złóż a następnie autoryzuj dyspozycję przelewu wykorzystując wcześniej skopiowane dane. Przelew w opcji „Mam konto w innym banku” możesz zrealizować w terminie 5 dni od zawarcia umowy lokaty, pamiętaj jednak by skopiować i zapisać dane do przelewu, gdyż nie będą one dostępne po zamknięciu okna przeglądarki.

Blue Media S.A. działa na rynku od 1999 roku. Dostarcza bankom, ubezpieczycielom, firmom e-commerce m.in. systemy płatności natychmiastowych, systemy weryfikacyjne i autoryzacyjne. Jest także operatorem działającego w oparciu o pierwszą w Polsce zgodę Narodowego Banku Polskiego Systemu Płatności Blue Cash, który obejmuje ponad 70 banków i obsługuje ponad 150 tysięcy przelewów natychmiastowych miesięcznie.

W Inbank lokatę otworzysz wyłącznie w złotych polskich.

To zależy od Ciebie. Zarówno na etapie zawierania umowy o lokatę, jak i w trakcie trwania lokaty możesz wybrać, czy lokata ta ma się automatycznie odnowić. Lokata odnawia się wraz z odsetkami na nową lokatę standardową na taki sam okres, jak pierwotna lokata oraz jest oprocentowana wg. stawek obowiązujących dla lokat standardowych na dzień odnowienia.

Po zerwaniu lub zakończeniu lokaty (o ile nie wybrałeś opcji automatycznego odnowienia) przelejemy środki z lokaty na Twoje konto w innym banku. Środki przekazujemy najpóźniej w kolejnym dniu roboczym wyłącznie na powiązany rachunek bankowy, tzn. rachunek, z którego opłaciłeś tę lokatę. Jeżeli zmieniłeś w międzyczasie rachunek bankowy skontaktuj się z nami telefonicznie w celu aktualizacji danych.

Lokatę zerwiesz samodzielnie - napisz do nas email (użyj adresu poczty który wcześniej nam podałeś przy rejestracji w bankowości internetowej). Pamiętaj, że zerwanie lokaty przed terminem jej zakończenia skutkuje utratą wszystkich naliczonych odsetek.

Najprawdopodobniej z powodu braku zgodności danych osobowych. Warunkiem zaakceptowania przez nas Twojego przelewu jest pełna zgodność danych nadawcy jakie widnieją w otrzymanym przez nas przelewie z Twoimi danymi jako naszego klienta i właściciela lokaty. Dane jakie porównujemy to: imię, nazwisko, adres zamieszkania (ulica, kod, miasto. Niezgodność danych uniemożliwi zawarcie umowy lokaty. Spróbuj zawnioskować o lokatę raz jeszcze wpisując odpowiednie dane osobowe i adresowe, sprawdzając wcześniej czy odpowiadają danym w banku, z którego robisz przelew.